Jak zbudować marketing za 0 zł?

Jak zbudować marketing za 0 zł?

Dnia 11 października w Głębinowie koło Nysy odbyło się kolejne spotkanie z cyklu „Dzień dobry Biznes” organizowane przez PKO Bank Polski przy współpracy z Polskim Towarzystwem Gospodarczym jako partnerem merytorycznym. Uczestnicy szkolenia mieli okazję usłyszeć, jak ważny jest marketing w prowadzeniu swojego przedsiębiorstwa. Panel „Marketing za 0 zł” poprowadził Jacek Klukowski, właściciel firmy MarketingCom, która zajmuje się działaniami reklamowymi i marketingowymi.

„Wysoka sprzedaż jest wynikiem pracy o wysokiej jakości. Gdy jesteś konsekwentny i pracujesz nad jakością swoich ludzi, wysoka sprzedaż sama przyjdzie”. – Jarred Hamillton

Na renomę i wizerunek naszej firmy pracują nasi ludzi. Pracownicy powinni mieć wysoką kulturę osobistą zarówno w kontakcie bezpośrednim, jak i na odległość. Każdy z nas może popełnić błąd – ważne jest, żeby była widoczna późniejsza poprawa. Bezustanna praca nad sobą jest drogą do osiągnięcia sukcesu.

Aby dotrzeć do klientów, powinniśmy znaleźć swoją przestrzeń w Internecie. Jest to narzędzie determinujące zmiany na całym świecie. Dzięki Internetowi klienci wiedzą o nas wszystko.  Szukają naszych ofert, dzielą się opiniami o naszych produktach i usługach. Istotna jest informacja, że klienci nie są lojalni – na rynku jest duża konkurencja, która nigdy nie śpi. Dlatego nasz marketing musi być skuteczny. Co zrobić, żeby taki był?

Zmiana zachowań klientów to dla nas wielka szansa. Przyciągnięcie uwagi i zainteresowanie swoim produktem można osiągnąć dostosowując swoje działania nie tylko marketingowe, ale również sprzedażowe. Należy zbudować strategię, która umożliwi nam policzalność działań marketingowych i efektów tej działalności – tylko wtedy będziemy wiedzieli, czy nasze zmiany przynoszą pożądane korzyści.

Zmiany przychodzą bardzo szybko, jednak fundament pozostaje wciąż taki sam. Przedsiębiorców obowiązuje zasada 4P:
– product – czy nasz produkt jest dobrej jakości?
– price – czy cena jest satysfakcjonująca dla naszego klienta?
– place – czy mam miejsce do prowadzenia swojej działalności, czy mam stronę internetową?
– promotion – czy prowadzę dobrą działalność marketingową?

Współczesny marketing rządzi się swoimi prawami. Najważniejszym aspektem jest prowadzenie strony internetowej, dostosowanej do komputera, tabletu i telefonów komórkowych. Podstawą strony jest wyszukiwarka ofert, gdzie znajdują się aktualne treści.  Dostępność do kontaktu i informacji o dojeździe do firmy umożliwią szybką komunikację klienta z naszym przedsiębiorstwem. Pozycja w Google naszej strony także jest bardzo ważna, ponieważ ludzie są wzrokowcami i oczekują szybkiego odnalezienia poszukiwanych przez nich ofert. Zadbajmy o to, aby nasze produkty znalazły się również na stronach, gdzie porównywane są ceny różnych produktów, np. Ceneo, OLX, Allegro.

W prowadzeniu dobrego marketingu najważniejsza jest strategia. Nie uda się stworzyć planu działania, nawet strony internetowej, bez strategii. Usiądźcie przy kawie, weźcie kartkę papieru i rozrysujcie schematy, spiszcie swoje pomysły. To pierwszy krok do tego, aby stworzyć dobrą kampanię marketingową.